Annons:
Etikettfibromyalgi
Läst 1304 ggr
Mixa20
2014-08-18 11:20

HJÄLP!

HJÄLP!

Jag vet kanske inte det bästa uttrycket att ropa hjälp men jag orkar snart inte längre.
Har haft värk i 15 års tid till och från i kroppen, leder, muskler, huvudvärkar, rygg, 
mage, u name it. Äter värktabletter. Kontrollerat.
Vet att man inte ska klaga men jag är trött ofta och nu inte minst har jag fått värk under fötterna när jag går. Varje steg jag tar gör ONT.När som på dygnet.
Jag var till läkare förra veckan och berättade detta. Tyckte inte det togs på allvar.
Det tog några blodprover.
Nu i helgen har det blivit värre och jag ringde mig sjuk för det gör ONT  varje steg jag tar. Har inget stillasittande arbete. Jag arbetar 100%.
Nu slänger jag ut en fråga om det finns någon med liknande värk under fötterna.
Vad har ni fått göra och vad kan lindra detta?

Annons:
Mixa20
2014-08-18 13:20
#1

puffar

[Bettanbop]
2014-08-18 18:54
#2

Hej👋

Oj har ingen svarat dig än😮 Alla förtjänar någon form av svar, men jag vet inte om jag kan säga så mycket som hjälper dig.

Inte kul med denna j…la värk, ursäkta ordvalet. Förstår ditt dilemma, vissa dagar känns just som du säger, "orkar snart inte mer!".

När min värk gick ner i fötterna och började bli olidlig så köpte jag mig ett par "gung skor". Som tur var så sa försäljaren att man måste vänja fötterna, för det kändes som jag gick på glödande kol. Men nu vill jag nästan inte ha några andra skor. Hittade till och med foppa tofflor med rund sula😃 

Jag brukar använda kylsulor när fötterna brinner, och varma ris sockar när fötterna är iskalla.

Jag har lärt mig att använda healing. Så jag kombinerar healing och meditation som hjälper mig ganska bra. Har en make❤️ som ger mig massage som också hjälper.

Tyvär så har jag samma erfarenhet av känslan att läkaren inte tror på mig. Ska inte behöva vara så, så frustrerande. Men jag vet inte hur man får dem att lyssna. Har börjat tänka att skit i dem, jag vet att jag har fribro, jag behöver inte en läkare för att fastställa det. Men ändå finns tanken "hur viktig är diagnosen?".

Du är inte ensam om dina besvär, jag lovar.

Kram

Mixa20
2014-08-18 23:09
#3

Tack Bettan! Jag har alltid på mig liknande tofflor på dagarna när jag jobbar och de är mjuka och rundade under sulan. Har skor som har stöd för hålfoten och hälen. Har även speciella inläggs sulor då jag hade hälsporre. Nu vill jag ju inte behöva ha skor på mig inne hemma. Varför ska man inte kunna gå barfota? Är ju född utan skor! De är skit rent ut ! Morr…… :-) Tina

hansson57
2014-08-19 08:38
#4

Ja du Tina, håller med dig,  det är skit att ha ont under och i fötterna. Dina fötter tycker kanske att du använder dem för mycket?  M a o, så kanske det är för mycket att  jobba heltid med tanke på din fibro.  (förmodar att du har det)

Innan jag fick min diagnos, så var det mina fötter som var det största problemet. Var hos en ortoped  utan framgång.

Har inga tips att ge dig, hoppas att någon annan här kan hjälpa till.

[JeanetteK]
2014-08-19 09:22
#5

Jag har inte så ont under fötterna men i fotleder och tåleder. På morgnarna stapplar man omkring som en kråka här. Och frusen är jag om fötter och händer att det inte spelar någon roll vad man har på sig. 

Jag håller med hansson57 att det kanske är för mycket för dig att jobba och stå på fötterna heltid. Låter som du har det rejält tufft.. 🤗

hansson57
2014-08-19 09:30
#6

Stapplande kråka!? 🤔 Det måste vara en syn för gudarna.

Annons:
[JeanetteK]
2014-08-19 09:32
#7

#6 Haha, ja eller hur! 😉😂

Upp till toppen
Annons: