Annons:
Etikettfibromyalgi
Läst 960 ggr
[JeanetteK]
8/15/14, 1:58 PM

Kallare ute = ondare

Jag var iväg och handlade på förmiddagen. Jag vill inte sätta på mig långbyxor än eller strumpor, men aj så ont jag fick. Helt galet, jag trodde aldrig jag skulle komma hem igen.😓 Nu har jag legat nerbäddad i sängen en lång stund och känner mig fortfarande helt sabb. 

Hmmm… detta är nytt för mig. Att ha ont på vintern det är jag "van" vid men nu i augusti! Jag är extremt varm periodvis och får svettningar (vilket jag just fått lära mig att det också har med fibron att göra och betyder inte att jag har tidigt klimakterie) och kommer inte stå ut med för varma kläder. Hur gör jag då? Har shorts, raggsockor, knäskydd, t-shirt och vantar?🤔Hur gör ni?

Annons:
Pialinn
8/15/14, 2:36 PM
#1

Jag har bara artros, men har haft ont i de flesta leder flera dar i veckan som gått. (Några dar har det varit OK nu.) Fast vi haft +22-23 grader och fullt solsken.

Ibland undrar jag om det är "atmosfäriga" störningar, för jag kan inte komma på varför jag bara har ont vissa dar..

Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!

[JeanetteK]
8/15/14, 5:09 PM
#2

Nä jag håller med, ibland vet man verkligen inte varför. Och "bara" artros… det är inte så bara. ❤️🤗

[Bettanbop]
8/15/14, 10:44 PM
#3

Jag brukar ha flera plagg på mig som åker av och på hela tiden. Handleds värmare, fotleds värmare, knä och armbågs värmare, väst för skydda ryggen, halsduk för nacken.

[JeanetteK]
8/15/14, 11:51 PM
#4

#3 Finns det knä- och armbågsvärmare!? Låter som något för mig! Smart med lager att ta av och på.

Pialinn
8/16/14, 11:42 AM
#5

#4 http://www.backontrack.com/se/produkter/manniska/

Annars är det bara att virka på.    😉 Ta olika tjocka ullgarnet. 1-tr, 2-tr, 3-tr och så lite mohair & alpacka, så har du snart lagret fullt.

Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!

[JeanetteK]
8/16/14, 4:20 PM
#6

#5 Tack Pialinn för länken. Och för tipset att göra själv! 🙂

Annons:
[Bettanbop]
8/17/14, 2:55 PM
#7

Med en virknål och lite garn kan man tillverka mycket. Även om det inte blir så snyggt om man inte är van med handarbete 😉

Rita-S
8/18/14, 8:37 AM
#8

I går var det regn hela dagen. Mådde piss >.<

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

hansson57
8/19/14, 9:38 AM
#9

Jag klarar inte av det ständiga väderväxlandet som det är just nu.  Känner att min "onda stortå" värker, trots att linedanskursen ännu inte har börjat. Trodde att det berodde på dansen i våras, att jag hade ont, men hade nog fel. Den övriga kroppen mår inte heller bra just nu.

Jeanette, glöm inte toppluvan till din utstyrsel.

Ska ta och virka mig en tåvärmare, dock inte i ull, fy så kliigt!

[JeanetteK]
8/19/14, 9:53 AM
#10

#9 Just det, toppluva också! Hittade en beskrivning på en lättsydd buff som jag ska göra. Som man kan ha som halsduk/sjal och även dra upp över huvudet. Här är länk. Tycker det verkar skönt att ha.

Upp till toppen
Annons: