Annons:
Etikettbehandling-medicin
Läst 1028 ggr
[JeanetteK]
2014-08-11 11:30

Paraffinbad imorgon

Nu är jag glad. Jag har just pratat med arbetsterapeuten och fått tid för paraffinbad imorgon. 🙂Fingrar och handleder gör mig galen. Förutom den "vanliga" värken, svullnaden och stelheten så har det tillkommit något nytt som känns mer som ilande eller skärande. Framför allt i långfingrarna och det kommer lite hipp som happ och det gör att man nästan tappar andan av smärta. Inte alls skönt. 

Men paraffinbad imorgon! Det ser jag fram emot, då brukar det kännas bra en lång stund efteråt. 🙂

Annons:
Rita-S
2014-08-11 20:05
#1

Ursäkta, men … paraffinbad..? Berätta! :D

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

[JeanetteK]
2014-08-11 20:32
#2

Man får doppa händerna upp över handlederna i en bunke med smält varmt paraffin. Man har händerna där en stund och sen när man lyfter upp händerna så är det nästan som att man har plasthandskar på sig. :) Sen blir händerna inlindade i handdukar och så sitter man så kanske en kvart, tjugo minuter. Sen tar man bort handdukar och paraffinet. Händerna känns jättesköna efteråt. Mjuka och mindre onda. Det brukar hålla i sig runt ett dygn ungefär. 

Jag rekommenderar det!

[JeanetteK]
2014-08-12 08:54
#3

Nu har jag varit iväg och det känns mycket bättre. På morgnarna är jag alltid stel och svullen i händer och fingrar. Nu känns dom smidigare och mycket mindre orörliga. Har fått två tider till inbokade och det känns toppen.

JonnaCecilia
2014-08-12 14:26
#4

Åh, jag klarade inte det för mina nerver började "pirra"… Var väldigt obehagligt :/

mongu
2014-08-24 19:43
#5

Får också paraffinbad på händerna. Vi doppar ca 8 ggr i det varma paraffinet sen får vi plastpåse över och efter det som en grillvante för att behålla värmen. Sitter så ca 20 minuter och efter det är det handgymnastik.

Riktigt härligt att röra på lederna efter det varma.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

[JeanetteK]
2014-08-25 09:03
#6

#5 Ja det är toppen! Dags igen i morgon, det längtar jag efter.

Annons:
Upp till toppen
Annons: