Annons:
Etikettfibromyalgi
Läst 3585 ggr
[JeanetteK]
8/1/14, 1:52 PM

Handleder och fotleder

Har mycket ont i händerna - fingrar och handleder framför allt - och fötterna - fotleder och under fötterna. En kompis till mig hade ett handledsskydd som jag fick låna (back on track). Tycker inte det gjorde någon skillnad men jag antar att man kanske ska använda det mer och kontinuerligt? Någon som känner igen sig och som har några supertips att dela med sig av?🙂

Annons:
Saffran0Spice
8/1/14, 2:10 PM
#1

Kokheta fotbad, lindor och tigerbalsam fungerar på de besvären för min vän med Fibromyalgi (eller lindrar iallafall!) 🙂

[JeanetteK]
8/1/14, 2:27 PM
#2

Tack för tips. 🙂

Cahira
8/2/14, 4:09 AM
#3

Jag envisas med att försöka stärka musklerna runt lederna så det ska ha naturligt skydd.. hurvida det kommer funka eller ej vet jag inte än.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[JeanetteK]
8/2/14, 1:07 PM
#4

#3 Ja det är nog inte fel. Sen vet jag att jag överansträngt mig nu med halmleverans och köttpaketering. Men jag kan ju inte bara strunta i att få undan grejer heller. Känns så svårt ibland hur man ska tänka och göra. :( Idag räcker det med att jag håller i mobilen så domnar fingrarna. Helst ringfingret och lillfingret. Just idag är jag less och ledsen och resten av familjen har noll förståelse idag och tycker det är lämpligt att retas för att jag har ont… Jag funderar på att emigrera ett tag, så jag kanske kommer över till dig i eftermiddag! :)

Cahira
8/3/14, 12:52 AM
#5

Jag har samma problem med domningar :( Ja du är så välkommen så! 🤗

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

flocken
8/5/14, 5:50 AM
#6

Ge back on track en chans. Både jag och hunden använder det. Även vår förra hund.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Annons:
[JeanetteK]
8/5/14, 8:35 AM
#7

#6 På vilket sätt tycker du att det funkar. Ger det stöd eller lindrar det smärtan?

flocken
8/5/14, 9:25 AM
#8

Mer att det lindrar. ´jag har inget som sitter åt. Då har jag mina vanliga handledsskydd. Har även tröja i det materialet som jag tar fram när ryggen är som värst. Det blir inte varmt utan jag känner en malande känsla.

Vår förra hund hade täcke varje natt pga spondylos. Om jag missade täcket kräktes hon

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

[JeanetteK]
8/5/14, 10:08 AM
#9

#8 Tack, det låter ju inte så dumt. Ska läsa på mer om back on track.

Rita-S
8/5/14, 11:20 AM
#10

Back on track har vi nyttjat i hästvärlden massor med år. tyget innehåller speciellt keramisk nånting nånting som speglar tillbaka kroppens egen värme och på något vis energi så blodcirkulationen ökar. Jag tycker det hjälper på stelhet och exempelvis ryggskott/nackspärr då det lossnar upp på något vis.  Jag kan få lindring från fibron till viss del med. 

Jag tror på detta, då det fungerar för hästar på inflammationer, låsningar och sådan, och det går ju inte lura i en häst nåt placebogrejs med att stoppa något på och säga "detta kommer hjälpa dig" så tror hästen på det. 

Det är inget mirakelgrejs som trollar, men det hjälper på fler saker som berör muskler och lederna iaf för min del!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

[JeanetteK]
8/5/14, 12:35 PM
#11

Tack Rita, det låter inte fel. Nä, helt klart kan man inte lura djur med placebo.

[JeanetteK]
10/20/14, 2:54 PM
#12

Idag har jag gjort slag i saken och skaffat mig handledsskydd, vantar och fuskpolo från back on track. Det ska bli spännande att se om det gör någon skillnad. Även om det inte skulle göra det så är det saker jag har användning för så jag kände att det kunde vara värt att testa. 

Har haft handledsskydden nu en timme drygt och det är väldigt varmt och skönt. så en bra början! Fick tipset att sova med vantarna på eftersom jag har så ont i händerna och fingrarna på morgonen. Någon som testat detta?

Cahira
10/21/14, 3:42 AM
#13

Jag ska virka handledsvärmare för att hålla dom varma. Jag har inte så mycket problem med fingrarna men lite värk i handlederna har jag.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
Zadeira
10/21/14, 4:11 PM
#14

Jag har back on track vantar som jag sover med när jag har en dålig period och mycket ont i händerna. Tycker de är jättesköna och brukar kännas mycket bättre i händerna när jag vaknar på morgonen.

[JeanetteK]
10/22/14, 10:51 AM
#15

#14 Jag testade att sova med dom natten till igår och jag tyckte att det kändes bättre på  morgonen. Vad kul att du också tycker det, då är det säkert inte inbillning eller önsketänkande. 😘

Zadeira
10/22/14, 12:26 PM
#16

#15, Även om det är inbillning så spelar det ju ingen roll så länge det faktiskt känns bättre ;)

[JeanetteK]
10/22/14, 12:57 PM
#17

#16 Exakt! Helt rätt. 🙂

Upp till toppen
Annons: