Annons:
Etiketterhälsavälvaro
Läst 1253 ggr
Cahira
7/31/14, 9:24 PM

Simma med fibro?

Är det någon här som testat simning som träning med fibro? Jag vill verkligen hålla mig i form men känns som att all typ av träning jag testar biter mig i arslet just nu.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
Zadeira
8/1/14, 8:54 AM
#1

Jag har ingen erfarenhet av att simma som träning (avskyr det), men det sägs ju att både simning och vattengympa är milda former av motion som är "snällare" mot kroppen.

[JeanetteK]
8/1/14, 10:31 AM
#2

Har gått på vattengympa vilket var jätteskönt. Fick träningsschema av sjukgymnasten. Har inte testat simning men jag tror det funkar om man inte har för ont i nacken. Äsch det beror väl på hur man simmar i och för sig. Jag har sån där "kärringstil" med bröstsim och huvudet uppåt. Då känns det i nacken, men om man crawlar är det kanske en annan sak. 🙂

Cahira
8/2/14, 4:07 AM
#3

Hm ja det var ju det förstås. Men kanske värt att prova iallafall. Kan ju inte annat än gå åt skogen i värsta fall. 😛

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

susanne7206261
8/7/14, 12:00 PM
#4

Jag går både på vatten gympa och brukar simma vilket funkar bra ingen värk efter brukar simmar 1timme 2-3 gånger i veckan

thec
8/22/14, 2:14 AM
#5

Ja och speciellt om vattnet är tempererat och att övningarna inte är för "luriga" ,vill mer än gärna komma igång, men denna sommar har mer eller mindre bankat (ursäkta språket) "skiten" ur mig. Men jag ska , för duscha är inte samma sak.

🌊 😉

Cahira
8/22/14, 3:11 AM
#6

Tack för alla svar. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
Upp till toppen
Annons: