Annons:
Etikettbehandling-medicin
Läst 1620 ggr
Zadeira
2014-07-24 10:51

Tips på receptfria värktabletter att kombinera?

I dagsläget erbjudas jag ingen medicinering mot min värk alls. Har i ett par veckor provat kombinationen som jag tipsats om: 2 Alvedon + 1 Ipren (eller liknande paracetamol + ibuprofen) vid värsta smärtan. Det har inte funkat på värken alls, som för tillfället är som värst i lederna i fingrar, handleder och armar.

Läser lite på nätet om att kombinera paracetamol med NSAID preparat som diklofenak eller naproxen. Vet att naproxen har funkat mot migrän för mig, men inte provat i kombo med alvedon för värken.

Stötte även på info om Nabumeton/Relifex, som har antiinflammatorisk och smärtlindrande effekt som används framför allt när man har reumatiska eller andra inflammatoriska sjukdomar. Lät som något värt testa-

Ni som enbart får klara er på receptfria läkemedel, vilka kombinationer kör ni? Jag är nöjd om jag hittar något som tar udden av den värsta smärtan när jag har mina "smärtattacker" och gör att jag inte enbart ligger och gråter av smärta.

Tips på kombinationer med olika receptfria läkemedel tages tacksamt emot!

Annons:
Yamuna
2014-07-25 13:03
#1

Det är nog bara alvedon och ipren som rekommenderas. Har du provat diklofenak? Det finns ju receptfritt i ganska svag styrka. Jag är allergisk mot allt sånt så jag kan inte säga om det hjälper. Jag kör citodon nu en vända då det är värre med allt.

[JeanetteK]
2014-07-25 16:48
#2

Kör mest ipren och alvedon. Tycker inte det funkar så bra. Det tar väl bort den allra värsta toppen men värken är kvar. Fick Naproxen 500 mg utskrivet, men tycker inte de hjälper så värst heller. Får ont i magen av dom.

Upp till toppen
Annons: