Annons:
Etikettfibromyalgi
Läst 17858 ggr
susanne7206261
5/24/14, 8:21 PM

biverkningar saroten

Har fått diagnosen fibromyalgi och fick saroten ut skrivet har taget dom ett par dagar men känner mej så otroligt trött vet att det är biverkningar men undrar ni som äter dom  har det blivit bättre med tiden ?

Annons:
Nettan4
5/24/14, 10:24 PM
#1

Tröttheten har jag ingen aning om då jag var trött innan jag började äta dem men har problem med en fruktansvärd muntorrhet som inte är så rolig, måste i princip ha sugtabletter eller tuggummi all vaken tid (har nu denna vecka försökt trappa ur Saroten för å se hur det blir)

susanne7206261
5/24/14, 10:35 PM
#2

Jag var trött inan med men värre känns som jag inte vaknar alls har nu provat och ta dom tidigare och se vad som händer

tindra2
5/25/14, 8:16 AM
#3

Jag hade samma problem, men när jag vsr på smärtrehab så fick jag rådet att börja med en 1/2 tablett TIDIGT på kvällen. Jag har sakta, sakta ökat dosen och är nu uppe itre tab. Orsaken till att jag var så trött var att jag är känslig mot biverkningar.

Perolow
5/25/14, 8:00 PM
#4

Jag har kämpat mot diagnosen fibromyalgi 5 år eller så men börjar landa i acceptans:-) Använder 10 mg Saroten i perioder om några dagar, dåsigheten och tröttheten blir överväldigande annars. Använder den för att få garanti för sömn när det krisar och kan också ta en på förmiddagen om jag vill slippa extrem smärttopp på eftermiddagen. Fibromyalgi och smärtlindring känns mer och mer som två situationsbetingade frågor: 1. Vad ska jag göra för att överleva dagen när surfandet på smärtvågorna är mer än vad jag klarar av? De lösningarna måste jag kunna utantill och snabbt. 2. Hur ska jag medicinera, bete mig, tänka för att leva ett aktivt vardagsliv? De lösningarna får växa fram allteftersom jag utvecklar den nya kunskap som livet fordrar att jag skaffar mig. De båda situationerna har olika lösningar. Saroten ligger som svar på fråga 1 för mig:-)

Windjana
5/25/14, 8:22 PM
#5

Jag äter Saroten sedan sex månader tillbaka och för mig tog det fem sex veckor innan biverkningarna gav med sig. Första tre veckorna var hemska men sedan började det att vända. Jag blir fortfarande trött av dem men om jag tar dem ganska tidigt på kvällen så fixar jag till och med att ta mig upp till jobbet på morgonen. Men då tar jag dem mest för att jag inte kan sova så jag tycker det är fantastiskt skönt att få bli sovtrött. Trött kommer jag nog alltid att vara på grund av mina smärtor men nu slipper jag lika vaken på nätterna. Men sarotenet hjälper ju definitiv mot de värsta smärtorna. Glömde ta dem en kväll och det gör jag aldrig om. Muntorrhet lider jag oxå av. Har fått flera hål sedan jag började med dem. Det är ett stort minus. :( Men jag slipper iallafall den oförklarliga tandvärken som jag levt med i många år.

susanne7206261
5/25/14, 10:55 PM
#6

Tack för era svar har varit bättre idag tog min tablett tidigare i går så det fortsätter jag med :)

Annons:
[JeanetteK]
5/26/14, 9:28 AM
#7

Jag har ätit Saroten runt en månad. Jag tar två tabletter runt kl 20 på kvällen. Då funkar det bra dagen efter för mig. Sover otroligt bra. Tycker att delar av smärtan är bättre och andra delar är som förut. Däremot är jag inte lika stel nu. Och inte lika trött hela dagarna. Jag kunde sova hur mycket som helst och jag blev aldrig trött. Antagligen var det dålig kvalitet på min sömn.

Hoppas det fortsätter att vara bra för dig!

botwid
4/30/17, 9:23 PM
#8

Hej nu är det 2017 och jag har börjat med en mkt låg dos saroten, 5mg, hur har det gått för Er  andra som började 2014?

Zadeira
5/1/17, 12:05 PM
#9

#8 Jag hade Saroten i ca 3 månader förra året. För mig försvann effekten snabbt. Första veckan hade jag insättningsbesvär, sedan funkade medicinen bra mot min smärta i ca 3 veckor, sedan försvann all effekt på mig och jag hade samma smärta som innan medicinen.

Farwuq
9/4/18, 11:59 AM
#10

Jag har Amitriptylin/ Saroten mot smärta, men jag blir så fruktansvärt trött på en halv 10mg pilla att jag tvekar att fortsätta.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Upp till toppen
Annons: