Annons:
Etikettövrigt-smärta
Läst 3126 ggr
Myrrami
4/23/14, 3:35 PM

Blåmärken av medicin.

Jag äter en hel del mediciner för fibron, mitt diskbråck och min mage. Jag har börjat få gigantiska blåmärken på armarna och benen. Läkaren har tagit massor av prover men hittar inget så han tror att det är på grund av den antiimflamtoriska jag äter för diskbråcket.

Medicinen funkar väldigt bra men jag börjar bli trött på att få förklara varför jag är helt blå och att folk tittar snett på både mig och min man.

Är det någon annan här som har problem med blåmärken? Jag har ätit medicinen (Naproxsen) länge och det har inte varit ett problem förrän i vintras när det började. Det är djupa blåmärken som jag kan känna av innan färgen hinner komma till ytan.

Annons:
mongu
4/23/14, 5:10 PM
#1

Då antiinflammatoriska läkemedel även gör att blodet blir mer lättflytande så är det troligen pga det som du får dina blåmärken.

Kan va så att du kanske behöver låta kroppen vila från den typen av läkemedel. Tycker du ska prata med din läkare igen och be om nån annan medicin.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

AnnaFagerell
4/25/14, 6:10 AM
#2

När jag åt naprosyn var jag alltid blå. Det finns salva på apoteket för blåmärken. Nu går jag på enbrel. Blir jätteblå om jag skadar mig

Medarbetare på djurskydd.ifokus

Rita-S
6/2/14, 11:14 AM
#3

jag går inte på något särskillt på daglig basis, men tycker jag får lätt blåmärken ändå. Jämt har jag nått nytt märke nånstans utan att jag fattar hur och när jag fick det..

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

[JeanetteK]
6/2/14, 11:52 AM
#4

#3 Jag håller med! Min man säger att jag bara behöver titta på något som är hårt så har jag blåmärken. 🙂

Rita-S
6/2/14, 1:35 PM
#5

#4 men eller hur! I bland går jag över kroppen efter en lördag och undrar om jag värkligen fått alla dessa märken och om jag har varut smyg-berusad utan att veta om det och sen ramlat inn i allt möjligt. 😃

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

_Fisken
6/2/14, 9:16 PM
#6

FASS, Naprosyn Entero Bieffekter

Annons:
fein
6/3/14, 8:26 AM
#7

Kan det kanske ha med fibro rent generellt att göra🤔? Precis som Rita-S så går jag inte på någon daglig medicin, men får blåmärken så fort jag stöter till något. För att inte tala om när det tagits blodprov…..🙂

[JeanetteK]
6/3/14, 8:44 AM
#8

#7 Läste på fibromyalgiförbundets hemsida och i symtomlistan så är lätt att få blåmärken en punkt. Så det stämmer! Kolla på hud… lite ner i listan.

Rita-S
6/3/14, 11:40 AM
#9

Har bara tagit för givet att det måste ha med fibron att göra för min del faktisk… 😛

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Windjana
6/3/14, 2:11 PM
#10

Tror jag är onormal för jag får aldrig blåmärken. Fast det är väl tur med tanke på allt jag springer in i. Har dålig balans och missar ofta dörröppningar eller genar över bord och stolar. Är alltid öm och "oblåslagen" överallt men int i friden får jag någe blåmärken. Enda gången det kan bli lite blått är om ben går av. Knasigt!

[JeanetteK]
6/3/14, 4:03 PM
#11

#10 Alla är ju olika! Min bror får inte heller blåmärken. Och inte myggbett. Vi brukar säga att jag tagit hans dos av båda de sakerna.😉

Windjana
6/3/14, 10:26 PM
#12

11 Ja, vi kanske har väldigt elastiska blodkärl. :) Men myggen slipp ja då int. De brukar ha buffe på mig men då blir det ju iallafall myggfritt för de som står närmast mig. Men nu är det upp till bevis för mig då jag naturligtvis vurpade på cykeln ikväll. Ont överallt men det syns inte ett jota än så länge. Kommer inte att bli kul att ta sig ur sängen i morgonbitti.

[JeanetteK]
6/4/14, 8:39 AM
#13

#12 Oj, stackare… 🤗

Annons:
FruJag
6/5/14, 9:52 PM
#14

Just det där med att man ofta känner av blåmärken innan/utan att man ser dem har jag ofta. Är öm och känner mig totalt blåslagen, sen när jag tittar på det syns ingenting.

Jag får dock blåmärken väldigt lätt rent generellt. Går också in i saker titt som tätt. Men förstår sällan varför jag fått blåmärkena.

På mig tar det ibland väldigt lång tid för dem att försvinna och även smärtan utav blåmärkena. Den kan även sitta i när färgen är försvunnen från märket. Nån annan som känner igen det?

Ocensurerat, ärligt och precis som det är.  FruJag.blogg.se

Myrrami
6/6/14, 7:45 PM
#15

# Mina tar också väldigt lång tid att försvinna. Och jag kan ha som en skugga efter dem i månader efteråt.

flocken
6/29/14, 4:40 PM
#16

Jag får också lätt att få blåmärken. Jag äter rudis retard bla som är förkroniska inflammationer. Jag jobbar med hundar & har små barn så jag ser hemsk ut. Nu för några dagar sedan fick min hund rycket & råkade nudda armen med hans tand. fick direkt blåmärke. Jag blir då öm långt in i huden. Ibland även små bulor. Men bara gilla läget.

Ska man linda in sig i bubbeplast 😃

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Myrrami
6/29/14, 9:56 PM
#17

Ingen dum idé. Tänk va förvånad min man skulle bli om han kom hem och jag var klädd från topp till tå i bubbelplast. (Jag hoppas i alla fall att han skulle bli förvånad)

flocken
6/30/14, 5:42 AM
#18

Min gubbe skulle nog inte bli speciellt förvånad. Mer skaka på huvudet. Jag har mina idéer

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

[JeanetteK]
6/30/14, 8:46 AM
#19

#18 😂Samma härhemma.

Rita-S
6/30/14, 1:59 PM
#20

På tal om blåmärken så innehar mitt vänstra knä nu alla schatteringar som finns av svart, rött och lila 🤪

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Annons:
[JeanetteK]
6/30/14, 2:02 PM
#21

#20 Aj då, vad har hänt Rita?

Rita-S
6/30/14, 2:15 PM
#22

Jag vågade mig på att ut och fiska ;) Halkade på snorhala stenar och trillade omkull i älven. Skitkul. Blöt, kall och mörbultat vart jag, inget brutet, och fibron har konstigt nog inte sagt nåt om detta, men blåmärken så det hette duga fick jag iaf!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

[JeanetteK]
7/1/14, 12:57 PM
#23

#22 Aj aj aj…

Rita-S
7/1/14, 2:10 PM
#24

jag sade väl något sånt jag med. Och några mindre rumsrena ord med..

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Upp till toppen
Annons: