Annons:
Etikettbehandling-medicin
Läst 1583 ggr
[JeanetteK]
3/18/14, 10:15 AM

Steg två - vad är nästa steg?

Första steget är gjort. Jag har varit hos läkaren och tagit prover för att se så det inte är något reumatiskt. Har fått en telefontid till måndag för att få provresultat. Jag fick Naproxen utskrivet och vi ska även utvärdera hur dess hjälpt.

Vad är nu nästa steg? Min läkare anser att fibromyalgi är en "slaskdiagnos" och kallar det generell värk och att det är något man får lära sig att leva med. Eftersom jag jobbar deltid hemifrån behöver jag inte hjälp med sjukskrivning så jag är rätt säker på att hon tycker att jag inte behöver fortsatt utredning.

Men jag behöver få veta vad det är. För min egen skull, för att kunna känna mig trygg i vad som händer. Jag behöver en fortsättning. Om jag ska be henne remittera mig vidare - vart ska jag? Vad är nästa steg?

Annons:
Bly
3/19/14, 6:07 AM
#1

Rekommenderar dig att googla på Jan Liedbäck.Han är f.d. Smärtläkare på smärtkliniken i Helsingborg och kan förklara detta med fibro på ett mycket bra sätt.

Bly
3/19/14, 6:12 AM
#2

Stavas liedbeck

[JeanetteK]
3/19/14, 8:10 AM
#3

Okej, tack för tipset, det ska jag kika på. 🙂

[JeanetteK]
3/24/14, 2:30 PM
#4

Idag har jag pratat med läkaren. Hon var trevligare och mer intresserad idag. Skönt. Hon sa att alla prover var bra. Det känns ju bra. Vi diskuterade hur man ska gå vidare. Hon tycker att jag ska börja med att testa D-vitamin, magnesium och zink. Sen tycker hon att jag ska ta kontakt med sjukgymnast för att kolla igenom nacke och axlar eftersom jag biter ihop så mycket och har allmänt mycket spänningar. Om detta inte leder någonvart så finns en smärtklinik i Ängelholm. Så då remitterar hon mig dit. Det känns som en rimlig väg att gå tycker jag.

Någon som har erfarenhet av det här med D-vitamin, magnesium och kalk?

hansson57
3/25/14, 10:32 PM
#5

Jag har testat D-vitamin, Glucosamin m m.    Som ordspråket säger: Med god tro och stora fötter..? kommer inte ihåg fortsättningen.   Men, vi är alla olika och reagerar så olika på mediciner. En sort hjälper eller lindrar hos X, men inte Y.

Just nu har jag extra mycket värk, eftersom jag trappar ner på mina antidepressiva. Mitt eget initiativ, just nu superkorkat känns det som.

Ha det bra och lycka till med Ä-holm.

Upp till toppen
Annons: