Annons:
Etikettprathörnan
Läst 4534 ggr
Rita-S
1/18/14, 9:42 AM

Första hiss och diss 2014 (nummer 5)

Hiss: Det har snöat en vecka! Underbart vackert vitt och mjukt ute. 

Diss: Snön skulle ha kommit för mer än en månad sen tycker jag!

Diss: De skottar inte parkeringsrutorna för snö så det måste jag göra själv och… 

Diss: Jag skulle då behövt en längre skyffel så jag inte får böja mig >.< (eller en liten slav som gör det åt mig? ;) )

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Annons:
[Lilla Fröken]
1/18/14, 10:31 AM
#1

Hiss: Ny hiss-diss tråd! Har varit iväg och toppat håret, det är ett år sedan jag klippte mig sist.. förutom luggen då. Kul att alltid få beröm för hårkvalitén! Diss: Snö och kyla. Har ont överallt, t.o.m. ärret på stortån gör ont. :) Har sovit dåligt, haft migrän och är nu jättetrött.

hansson57
1/18/14, 1:37 PM
#2

Hiss: Vacker med snö på buskarna i trädgården, ingen vanlig syn här i Skåne.

Diss: Spänd i hela kroppen, inga piller eller värme, hjälper.

Hiss: Fibromyalgi i Fokus och vår Sajtvärd!

FruJag
1/18/14, 11:56 PM
#3

Hiss: baljbad i vinterlandskap avklarat! Så härligt att bada balja hos vännerna!! Diss: den envisa förkylningen som vägrar släppa mig!

Ocensurerat, ärligt och precis som det är.  FruJag.blogg.se

Ladydragon
1/19/14, 2:21 AM
#4

Hiss: massor med snö otroligt härligt 🙂

Diss: rejält förstoppad efter gallstensanfallet😕 tur man har Xyloproct salva och Movicol hemma

[Lilla Fröken]
1/19/14, 5:59 AM
#5

Hiss! Har bestämt mig för att vi ska åka och köpa mig en ny resårbotten på IKEA idag. Men gubben vet inte om det ännu. Att han ska få äran att vara packåsna idag… :) Tar mig en mugg kaffe nu och hoppas att magen håller. Det gick dock bra igår och i förrgår :) Diss: Min gamla resårbotten. Katter som vant sig vid att få frukost (blötmatspåse) tidigt på morgonen, och väcker mig för den skull.. Har de en inbyggd klocka eller? ^^

[Lilla Fröken]
1/19/14, 2:36 PM
#6

Hiss: Tack Telia för att ni insåg ert misstag. Det att jag skickat ett utdrag från Konsumentverket om vad som gäller :) Diss: Värk och stelhet överallt efter spring i några butiker. Så nu är jag däckad några timmar :(

Annons:
Rita-S
1/22/14, 2:03 PM
#7

Diss: Sovit bara några timmar i natt.. såg på tv-serier fram till 3-4 tiden i natt. Kanske kan tycka jag kan skylla mig själv, men jag har problem att sova efter skillsmässan och drar mig för att gå till den enormt stora tomma sängen där jag bara ligger ensam och är lädsen

Hiss: Jag fikk klapp i går, och i dag fick jag komplimenter för att ha otroligt vackra ögon!!! 😊

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

[JeanetteK]
1/22/14, 3:01 PM
#8

#7 Kram Rita 🤗

Hiss: Vi har bokat en resa till Kanarieöarna på sportlovet! Åh vad jag längtar. 🙂

Diss: Mycket jobb framför datorn och är så stel i fingrar och handleder att det tar för alltid att bli klar. 😕

Windjana
1/22/14, 4:21 PM
#9

Hiss: Alla sköna bönor här. Diss: Arbetslös, ingen akassa, pank, länsat hundsparkontot, gräsänka hela helgen, sover dåligt pga av värk, sjukt trött och ont överallt.

[Lilla Fröken]
1/23/14, 4:19 PM
#10

Hiss: Findus färdigmat.. Diss: Muskelvärk i rumpa, axlar och spec nacken. Det gör så ont i musklerna som går från nacken uppåt bakom öronen.. straffet för att jag bar några matkassar igår :(

[JeanetteK]
1/24/14, 10:46 AM
#11

Hiss: Maken kommer äntligen hem i morgon.♥

Diss: Riktig skruttdag. 😕Laddar för att äntligen få ändan ur vagnen och gå till doktorn. Har sånt extremt motstånd och ger upp redan innan jag tänker tanken klart. Men jag tror det är dags. Orkar inte riktigt ha det så här.

Rita-S
1/24/14, 11:18 AM
#12

Hiss: Satt uppe till sena natten och pratade med en rätt så snygg och trevlig finsk kollega.

Hiss: Det känns som att han flirtar med mig?

Hiss: Vi skall käka lunch tillsammans i dag!

Diss: Jag är trött som en apa pga jag varit uppe så sent ;)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

[Lilla Fröken]
1/25/14, 9:32 AM
#13

Hiss: Inte ett skrutt! Diss: Förkyld igen.. hatar allergi och astma som gör det värre :(

Annons:
Rita-S
1/25/14, 11:59 AM
#14

Hiss: Flirtat hela natten på chatt

Hiss: Skall ut i kväll

Diss: Har lite ont. Suck.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

FruJag
1/26/14, 11:31 AM
#15

Härligt Rita!! Hiss: vi har köpt tapeter till dotterns rum o börjat spackla lite grann. Hiss: jag höftade mått i affären o hade helt rätt! Diss: förkylningen som vägrar lägga sig.

Ocensurerat, ärligt och precis som det är.  FruJag.blogg.se

Rita-S
1/26/14, 9:30 PM
#16

Hiss: kom hem fran dejten typ nu! Hiss: dejten var underbar Diss: betalar för dejten nu men Hiss: varmt bad hjälper

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

FruJag
1/27/14, 8:04 AM
#17

#16 åh vad roligt! Hoppas det kommer fortsätta att gå bra! Hiss: sista dagen hemma med sjuka barn (för vi prickade in deras lediga dag). Hiss: imorgon får min små ängligen springa, busa, leka, härja och det är helt ok. Finns världens bästa fröknar där som tar hand om dem. Och mamman får äntligen en dag själv igen. Efter två veckor vabb med relativt pigga o rastlösa barn så är det nödvändigt. Hiss: nu har båda haft vattkoppor och är således av med detta fär alltid! Diss: min kropp är skrutt idag, så begriper inte hur jag ska orka.

Ocensurerat, ärligt och precis som det är.  FruJag.blogg.se

Rita-S
1/27/14, 8:41 AM
#18

Hiss: Skitbra humör när jag inleder arbetsveckan.

Hiss: min dejt jobbar nämligen på samma arbetsplats som jag.

Diss: Jag måste jobba i stället för att flirta med honom :P

Diss: Har ont i kroppen efter dejten och sova i främmande säng då jag sov över hos några kompisar.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

[Lilla Fröken]
1/27/14, 8:39 PM
#19

Hiss: Ska börja leta efter en egen lya nu.. 

Diss: Samma som ovan. Ska försöka ordna en åt ungen med. 

Diss: Har svårt att sova när det är dragigt från gamla fönster, är otroligt dragkänslig och migränen invaderar mitt lilla huvud gång på gång..

flocken
1/28/14, 6:23 AM
#20

Hiss: snö! Lyckliga barn o djur. Lycklig mamma o matte. Diss: kan inte leka med barnen ute. Kroppen går sönder. .

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Annons:
FruJag
1/28/14, 10:47 AM
#21

#19, men nu har jag missat nåt. Ska ni separera?

Ocensurerat, ärligt och precis som det är.  FruJag.blogg.se

[Lilla Fröken]
1/28/14, 10:58 AM
#22

#21 Så småningom. Det är ingen panik men jag börjar leta nu :) Det är ett skit att vara delägare i huset, det komplicerat det hela..

FruJag
1/29/14, 12:03 AM
#23

#22 men ni har bestämt er? Det är inte en plan som du själv har? Inte min ensak egentligen o kanske inte nåt att ta öppet hoppas det blir bra för dig oavsett vad!

Ocensurerat, ärligt och precis som det är.  FruJag.blogg.se

[Lilla Fröken]
1/29/14, 12:21 AM
#24

Nej, det är ingen egen plan :) Men det är mycket som behöver ordnas innan, och jag tar inte första bästa lya.

[JeanetteK]
1/29/14, 9:34 AM
#25

#24 Kram till dig. 🌺

[Lilla Fröken]
1/29/14, 9:39 AM
#26

#25 Tack :) Hiss: Nada.. Diss: Migrän, ont i kroppen och är klimakteriedeppig.. Jag behöver lite positivitet i min tillvaro! :)

Rita-S
1/29/14, 9:51 AM
#27

Hiss: Det händer stora saker i mitt liv känns det som!

Diss: Ekonomi, fibro, och jag måste jobba i stället för att sitta hemma och titta tv-serier. Jaja man skal väl gnälla så lagom.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Annons:
[Lilla Fröken]
1/29/14, 7:55 PM
#28

Hiss: Fick sova en timme. Diss: Jag tycker tydligen synd om mig själv för att jag inte tycker att det är ok med ovett, då jag råkade ut för ungens morronhumör i morse.

[Lilla Fröken]
1/30/14, 7:28 AM
#29

Diss: Svampinfektion för tredje gången på tre veckor :( Hiss: Har botemedel hemma så jag slipper åka och köpa :)

Rita-S
1/30/14, 9:51 AM
#30

Hiss: Lilla Fröken, tack för blombuketten :D
Hiss: Lite flirt ;)
Hiss: Livet känns snurrigt, fast på ett bra sätt.
Hiss: Kan säkert hitta fjorton hissar till just nu!

Diss: Värken och ekonomi som alltid.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

[Lilla Fröken]
1/30/14, 9:55 AM
#31

#30 Varsågod! ^^ Hiss: Känner mig piggare och gladare efter att ha pratat med glada människor :) Diss: Huvudvärken börjar smyga på sig igen.. straffet för att jag tillbringat en timme i telefon trots hörlurar som underlättar för nacke och axlar.

FruJag
1/30/14, 8:25 PM
#32

Hiss: blombukett från Lilla fröken när jag loggade in! :) hade gett tillbaka om jag visste hur man gör. Hiss: bostadsanpassningen genomförd! Tvättmaskin o torktumlare är nu i arbetshöjd! Hiss: jag överlevde min första lättgympa Diss: jag kände mig sjukare än vanligt på ovannämnda gympa. Enkla rörelser som aldrig varit ett problem förut om åren gjorde att kroppen kändes som den skulle gå av. :( Diss: precis färdig nu.

Ocensurerat, ärligt och precis som det är.  FruJag.blogg.se

Denna kommentar har tagits bort.
[JeanetteK]
1/30/14, 8:52 PM
#34

Börjar med det dåliga idag.

Diss: Deltar i en grupp med goa damer där vi stöttar varandra och pratar om viktiga saker. Idag dök en ny person upp i gruppen - en man som förföljde mig i somras. Jag valde att sluta i gruppen.

Hiss: De andra i gruppen slöt upp bakom mig och krävde att han får lämna gruppen, så jag kan vara kvar. Om jag kunde gråta skulle jag det för jag känner mig så lättad och priviligierad som har så goa vänner. ❤️

Annons:
[Lilla Fröken]
1/31/14, 1:54 AM
#35

#32  Varsågod! )

Hiss: Har sovit några timmar, det känns bra.

Diss: Problem med allergin. Vet inte om det är Fluconazolen som gör det, eller om jag bara är superkänslig mot alla dofter nu och blir tjock i halsen.

[Lilla Fröken]
1/31/14, 4:44 AM
#36

Hiss: Gott med Tassimo-kaffe och att jag klarar 1-2 muggar om dagen med Omeprazol :) Diss: Har varit vaken sedan kl 1.. Fick migrän och då kunde jag ju inte somna om. Den andre går upp kl 5, och jag vaknar alltid då. Om jag inte vaknar då så gör katterna det, och väcker mig för frukost. Så nu kan jag lika gärna vara vaken till kl 6 iaf, då blir det lugnt i huset igen :)

flocken
1/31/14, 7:23 AM
#37

Diss: Hunden har fått fuktexem/ hot spot.  Behandling påbörjad.

Hiss: Kunde sova ok i natt. Mer snö ska komma :)

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

[JeanetteK]
1/31/14, 2:03 PM
#38

Hiss: det är fredag och snart helg! Maken kommer vara hemma och jag får kliva av stall-tjänsten ett par dagar.

Diss: Kroppen skriker efter en vecka med snöskottning, mockning och omflyttning i stallet. Idag är det inte kul. 😕

[Lilla Fröken]
1/31/14, 5:44 PM
#39

Diss: Svampinfektion i munnen :( Snöoväder… Hiss: Fick en tid snabbt på vc och medicin så jag hoppas att den verkar snabbt :)

[Lilla Fröken]
2/1/14, 5:44 PM
#40

Hiss: Mår bättre men är trött efter en shoppingrunda på förmiddagen. Men den resulterade iaf i ett par nya vinterkängor, inte planerat men jag fick passa på när det var halva priset på tusingen och de passade ju mina duckfeets! :) Diss: Trött och sur. Det är hockey på både tv och dator.. Ena katten är supersur, bara för att han råkade få en dusch som var välbehövlig ^^

[Lilla Fröken]
2/2/14, 6:22 AM
#41

Hiss: Katten är sams med mamsen igen efter duschen igår :) Diss: Har djävulskt ont i axlar och nacke efter gårdagen. Det var längesedan jag hade så här ont.. Skulle verkligen behöva muskelavslappnande medikamenter nu.. Tur att man kan ha kontakt med omvärlden via smartphone när man inte klarar att sitta vid dator eller surfplatta :)

Annons:
[JeanetteK]
2/2/14, 10:05 AM
#42

Kramar till Lilla Fröken 🤗 Skönt att katten är glad igen men jobbigt att du har det så tufft. ❤️

[Lilla Fröken]
2/2/14, 10:54 AM
#43

Tack, ja det är alltid något :) Tur att jag är sjukpensionär :)

[Lilla Fröken]
2/2/14, 10:54 AM
#44

Dubbelpost ^^

[Lilla Fröken]
2/3/14, 8:47 PM
#45

Diss: Tråkiga biverkningar av en medicin. Hiss: Upptäckte att besvären var från medicinen innan jag hann ta en dos till :)

[Lilla Fröken]
2/4/14, 7:10 AM
#46

Hiss: Ligger på en värmedyna och mjukar upp nackmusklerna. . Jätteskönt men dynan är ju så liten! :) Diss: Har sån muskelvärk att även fingrarna känns svullna och jag har svårt att greppa saker. Sen lite "fruntimmerskrämpor" på det hela som pricken över i:et.. Inte kul när jag måste åka ut idag på ett möte, men jag slipper köra bil iaf ^^

FruJag
2/4/14, 9:46 AM
#47

Hiss: Maken lämnade på dagis idag och jag sitter fortfarande i pyjamas.
Har tillochmed fått lite gjort (ev mot bättre vetande).

Hiss: Jag har flera timmar hemma nu som jag kan få göra saker i min takt, och om jag orkar.

Diss: Den här utfasningen o sänkningen av gabapentinet har gjort att värken kommit tillbaka med full styrka i princip.

Ocensurerat, ärligt och precis som det är.  FruJag.blogg.se

[Lilla Fröken]
2/4/14, 12:45 PM
#48

Diss: Tog mig iväg till mötet trots krämpor men ingen var där. . Tack så mycket :( Hiss: Gottade mig med chicken nuggets när jag kom hem och det smakade ljuvligt!

Annons:
[JeanetteK]
2/4/14, 5:12 PM
#49

Hiss: Har haft en kompis här idag som är en riktig solstråle och energipåfyllare. Så härligt det är med såna människor! ☀️

Diss: Mina händer och handleder trasslar idag också. Svårt att bära vatten ute i stallet och det funkar dåligt vid datorn också. Är så tröööött på mig själv idag.

[Lilla Fröken]
2/6/14, 10:45 PM
#50

Hiss: Nacke och axlar mår bättre. Inte bra men bättre :) Diss: Min högra axel. Impingenment. Skulle ha opererats för ca två år sedan men tackade nej. Har mest besvär på vintertid. Har skurit en faluring i skivor och det var väldetsom tog knäcken på axeln idag. Man får ständigt planera vad för mat och vilken mat man ska göra. Morgondagens planering: NADA!! JAPP. De får laga sin mat själv. .

idailsk
2/6/14, 11:48 PM
#51

Hiss: ungen mår äntligen bra, jag trivs så bra med mina studier, jag har fått tillbaka en del vänner jag trodde var väck - så glad, älskar min egen utveckling mer och mer för varje dag, har hittat bra träningsformer. Diss: Har svårt att somna och gå upp tidigt. Jobbar på det. Har fortfarande en komplicerad relation till min kropp, jobbar på det med - att den ska bli bättre ;-)

Kram Mila Kär

[Lilla Fröken]
2/10/14, 11:11 PM
#52

Diss: Allergi av tvättmedel och parfym har gjort mig trött idag. Ungens pojkvän spyr för tvättmedlet och ungen för resten. Blir bra med eget boende framöver så jag får må bättre. De vill inte avstå sånt för mimn slum och det kan jag ju heller inte kräva. Men önska kan jag göra! :) Hiss: Hatt haft många roliga, intressanta och nyttiga telefonsamtal och konversationer på internetforum :)

[Lilla Fröken]
2/11/14, 4:50 PM
#53

Hiss: HarTvättat en hel del och orgamiserat i linneskåpet. Pratat med mor och syskon och tiden gick fort. Nu är jag lite mer talbar när jag inte knaprat Citodon länge, blev bara trött och seg av dom. Diss: nu har en syster fått sin allergiutredning klar och det visar sig att hon har samma besvär som jag med dofter och parfymer. Även mot trä, plaster, häxor, pappkartonger och mycket mer. Nu känner jag mig inte lika ensam i den här tråkiga"klubben". Nu förstår vi varandra bättre. Många har svårt att förstå att jag allergisk/överkänslig. Vet inte om jag skulle göra ett sånt test? Eller om det räcker med att jag vet att vissa inte funkar? Ska tänka några dagar innan jag ev kontaktat hudkliniken.

FruJag
2/13/14, 11:56 PM
#54

Hiss: arbetsintervju på morgonen och det kändes bra! Så nu hoppas jag på det bästa. Diss: en rygg som strulat sönder mig nästan sen igår. Vet inte vad jag gjort. Diss: sjuka barn = vabb. Igen! Hiss: maken är hemma imorgon med o min rygg klarar sig därför undan ganska bra. Får vi hoppas. Hiss: JeanetteK! Så himla fin människa!

Ocensurerat, ärligt och precis som det är.  FruJag.blogg.se

[Lilla Fröken]
2/14/14, 12:25 AM
#55

Hiss: Det är lugnt och tyst i huset, endast mamsen och katter är vakna :)

Diss: iFokus mobilversion. Det fungerar dåligt just nu, men det ska väl bli bättre. Tur att man har en dator att använda.

Annons:
Ladydragon
2/14/14, 1:39 AM
#56

#53 visste inte att man kunde vara allergisk mot häxor? 😉 😃

Hiss: hade ett bra möte igår med min läkare och Försäkringskassan 

Diss: kan inte sova skyller på fullmånen

[Lilla Fröken]
2/14/14, 5:12 AM
#57

#56 Jag är nog allergisk mot det mesta :) Även mot mobiltelefoner som inte stavar som jag vill…. ^^ Tyvärr så kan man inte redigera efter en viss tid.

[Lilla Fröken]
2/14/14, 5:13 AM
#58

Sen kan man inte redigera alls med mobilversionen :(

[JeanetteK]
2/14/14, 9:50 AM
#59

#54 Men åh vad glad jag blev nu! Tack goa du! 😘🤗❤️

Hiss: Solen skiner idag. ☀️Imorgon åker vi en vecka till Kanarieöarna. Oj så jag längtar.

Diss: Det moler i kroppen idag och är så där allmänt obehagligt. Blä…

[Lilla Fröken]
2/15/14, 3:57 AM
#60

Hiss: Kaffe!! Diss: Sover dåligt. Gillar inte nya iFokus när jag använder mobilen, så jag kommer inte att vara här lika mycket då jag inte använder datorn så ofta. Tråkigt.

FruJag
2/15/14, 10:25 AM
#61

Hiss: vi blev visst med badkar i natt. (Se bloggen för mer info) Diss: allt stök i huset.

Ocensurerat, ärligt och precis som det är.  FruJag.blogg.se

[Lilla Fröken]
2/19/14, 5:50 AM
#62

Hiss: Jag är vaken.. Diss: Ska iväg på möte om två timmar *gäspar*

Annons:
Ladydragon
2/19/14, 7:27 AM
#63

Hiss: börjar kännas lite vårlikt i luften och lite sol på det härligt 

diss: jag är redan vaken fast jag inte alls behöver vara det är rätt trött men migränen bråkar en del så det är nog därför det är svårt att komma till ro

FruJag
2/19/14, 8:57 AM
#64

Hiss: igår fick jag en ny intervju inbokad som uska på ett sjukhus. Imorse ringde ett annat sjukhus om sommarjobb. Diss: fick superont i magen just o vill mest bara ligga ner men måste snart åka till sjukgympan.

Ocensurerat, ärligt och precis som det är.  FruJag.blogg.se

Ladydragon
2/19/14, 11:22 AM
#65

#63 snurrade till det ordentligt skyller lite på migränen då den gör mig lite trög o konstig….

va helt säker på att det var soligt o fint ute idag tills jag fick kommit ut och insåg att det regnade och var grått o trist…har ingen aning om var jag fick solen ifrån 🤔

[Lilla Fröken]
2/20/14, 3:28 AM
#66

Diss: Gårdagen var hemsk med två migränanfall, möte, allergier, sur gubbe och kärringkrämpor. Hiss: Känner mig utsövd men täppt i snoken. Är så himla glad att jag skickade ut den gamla skorrande tv-boxen och köpte en ny som går tyst och fint, så att jag slipper öronproppar!

FruJag
2/21/14, 9:54 AM
#67

Diss: så grymt ont i min axel. Smort med liniment o tagit tramadol men har inte hjälpt ens lite idag. Diss2: hemma med barn på deras lediga dag idag. (Vilket är en diss för att jag har ont, annars hade det kunnat vara mysigt). Hiss: barnen ska till sin mormor imorgon o stanna över natt. Så vi får lite egentid jag o maken. Ska till badhuset o bada i de uppvärmda bassängerna :)

Ocensurerat, ärligt och precis som det är.  FruJag.blogg.se

[Lilla Fröken]
2/21/14, 10:21 AM
#68

Hiss: Det går mot vår! Nåja det kanske inte syns just idag :) Diss: Nya tv-boxen som jag vart så nöjd med, krånglar lite. Typiskt. Jag for aldrig vara FÖR glad :) Stämningen här hemma är öken. Inte kul att bli beskylld från båda håll att man är lat för att man inte jobbar. Kräks på det snart, rent ut sagt! Nu har jag gnällt för idag och det kändes bra! ^^

FruJag
2/21/14, 4:17 PM
#69

Hiss: Jag kom vidare till nästa steg i rekryteringen till SOS-operatör!! Så himla kul!! :) Spännande och läskigt på samma gång.

Diss: Min treåring som just nu sitter bredvid och kastar sig i knäet över datorn med huvudet. alternativt på mig så det gör ont.

Ocensurerat, ärligt och precis som det är.  FruJag.blogg.se

Annons:
[Lilla Fröken]
2/22/14, 4:33 AM
#70

Hiss: Har minskat på smärtstillande de senaste dagarna. Diss: Har sovit oroligt med mardrömmar och vaknade med värk i ben och astma.

[Lilla Fröken]
2/23/14, 6:41 AM
#71

Hiss: Mår mycket bättre idag än igår, så var det sängläge hela dagen. Det var länge sedan jag hade så ont i kroppen. Det är nog bäst att inte slarva med mediciner, men det kändes ju så bra att jag hade dragit ner på dem. Diss: iFokus. Det är skitjobbigt rent ut sagt att surfa här på mobilen.

[JeanetteK]
2/27/14, 3:20 PM
#72

Hiss: Lamm och griskultingar här på gården. Så underbart söta!

Diss: Så trött och ont i armar, händer och nacke. Jättesvårt att koppla av fast jag är så trött.

Windjana
2/27/14, 3:41 PM
#73

Hiss: Inte mycket.

Diss: Har så fruktansvärt ont. Är arbetslös men kan inte ens ta mig till arbetsförmedlingen. Börjar gråta stup i kvarten för ingen anledning, känner mig som ett vrak. Livet suger!

[JeanetteK]
3/4/14, 12:56 PM
#74

Hiss: Lamningen är äntligen över. Elva fina lamm har vi nu. ♥

Diss: Sömnbrist och så galet ont i händer och armar idag. Känner mig helt manglad. Önskar jag kunde gå i ide.

FruJag
3/4/14, 2:01 PM
#75

Hiss: 2 timmar tills maken slutar o kommer hem… Och jag har fått både Ettans rum och hallen städad o dammsugen.

Hiss: Imorgon så är det nästa steg i rekryteringen till ett jobb till SOS.

Hiss: Oavsett om jag får jobbet eller ej på sos så har jag blivit lovad ett vikariat på ett sjukhus! Så jag kommer att ha jobb snart, med schema o allt. SÅ SKÖNT!!

Diss: En treåring som slår rekord i att inte lyssna på sin mamma idag. Gör precis ALLT jag säger att han inte får, slår sin lillasyster, slår sin mamma, skriker och bråkar. Jag blir galen!

Diss: SÅ trött…

Ocensurerat, ärligt och precis som det är.  FruJag.blogg.se

FruJag
3/7/14, 8:37 AM
#76

Hiss: jag har tackat ja till ett vik som uska på sjukhus medicinavdelningen. Sträcker sig till 31/8 med möjlighet till förlängning. Så känns jättekul. Hiss: efter morgonens vägning är jag under 68 kg för första gången på över två år kanske ännu längre tillochmed. Diss: har ont i magen O har haft det sen igårkväll. Igår med rejäla kramper som inte ville ge med sig. Och nu fortsatt ont. Molande på nå vis. Inte mensvärksliknande utan nåt annat. Vaknat flera gånger av magontet i natt :(

Ocensurerat, ärligt och precis som det är.  FruJag.blogg.se

Annons:
[JeanetteK]
3/7/14, 10:01 AM
#77

#76 Grattis till jobbet! Hoppas magen ger sig snart. 🌺

Hiss: Fredag, snart helg. Ser fram emot att ha familjen nära och få hjälp i stallet ett par dagar. ❤️

Diss: Är alldeles vinglig idag. Så trött och benen är värkiga, ingen bra kombination.

mrsLadybug
3/11/14, 12:48 PM
#78

Kul tråd! :)

Hiss: Solen skiner idag och jag skall på en trevlig nätverksträff under hela eftermiddagen! (y)

Diss: Händerna gör sjukt ont idag… (Vilket i sig egentligen inte är katastrof eftersom jag inte skall jobba, håhå)

Rita-S
3/12/14, 7:20 PM
#79

Hiss: äntligen internet igen

Diss: Ekonomien åt helvete..

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

[JeanetteK]
3/12/14, 8:06 PM
#80

Hiss: Vår ute! Diss: Ont. Trött. Så less och ledsen ikväll.

[JeanetteK]
3/31/14, 11:18 AM
#81

Hiss: Sol och varmt. Helt underbart ute! ☀️

Diss: Ont överallt, helst i armar och händer. Svårt att orka just nu. Maken borta mycket så jag har inget val. Känner mig ynklig, gnällig och trött.

FruJag
4/1/14, 9:47 PM
#82

Hiss: börjat nya jobbet på sjukhuset på riktigt idag. Skrivit under alla papper o fått p-tillstånd o kort så jag kommer in i dörrarna osv. Så känns kul! Diss: ont i kroppen o dant ikväll. Mkt nytt att lära sig så man är väl mer spänd än annars. Inte kunnat träna på nästan 2 veckor. Och känner verkligen att kroppen hade behövt det.

Ocensurerat, ärligt och precis som det är.  FruJag.blogg.se

Rita-S
4/8/14, 10:11 PM
#83

Hiss: Hmm.. 

Diss: Ekonomi. Stress. Smärta. Snön kom tillbaka. Suck

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Annons:
FruJag
4/8/14, 10:23 PM
#84

Hiss: testat jobbgymmet för första gången. (Maken hämtade barnen fast det var min hämtning och det är en hiss i sig för annars kunde jag inte tränat.) Min värmefilt. Ledig (från jobb men hemma med barnen) imorgon. Diss: ont i axeln och benen strålar av smärta.

Ocensurerat, ärligt och precis som det är.  FruJag.blogg.se

[JeanetteK]
4/9/14, 10:00 AM
#85

Hiss: Var på pärlträff igår och pärlade massor och hade jätteroligt!

Diss: Halv storm ute. Mockning i stallet var ofattbart smärtsamt idag. Längtar efter att djuren kan gå ut så mockningen försvinner.

[JeanetteK]
7/13/14, 7:21 PM
#86

Hiss: Maken kommer hem efter en vecka i prag! ❤️

Diss: Har en riktig värkdag. Ensam om allt här hemma, inkl alla djur. Plus översvämning i källaren. 😴

Cahira
7/19/14, 3:12 AM
#87

Hiss: Diagnoserad!

Hiss: Fick medicin att prova

Hiss: Remiss till smartklinik

Hiss: Kalv foddes idag!

Diss: Hittade en dod tvattbjornsunge. 💔

Diss: AAAJJJ!!! 🤓

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[JeanetteK]
7/19/14, 10:56 AM
#88

Hiss: Hade bröllopsdag igår. 16 år. Maken och jag var ute och åt middag. Satt på en mysig restaurang ute med utsikt över havet. Härligt! ❤️

Diss: Stel, seg och extremt trött idag. Vill så mycket i huvudet men kroppen vill mest ligga ner. 

Diss: Hjärnan har nog tagit utlandssemester eller nåt… Känns som att den inte är här i alla fall.

[JeanetteK]
8/2/14, 7:40 PM
#89

Hiss: Min fina goa hund Zero. ❤️🐶

Diss: Familjen har just nu så svårt att acceptera läget. Jag är överkänslig och övertolkar och det kommer små pikar och "roliga skämt"…

Cahira
8/3/14, 12:40 AM
#90

#89 Kram. 🌺

Hiss: Jag kunde åka ut till mitt Zenställe. ❤️

Diss: Jag är less på att känna mig som en värdelös blob som inte kan göra något.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
Rita-S
8/3/14, 5:58 AM
#91

Hiss: Kommer inte riktig på något än? Kanske att en viss finsk mann finns i mitt liv

Diss: Ingen sömn
Diss: f-d svärmor dog i går kväll
Diss: Jag väntade förgäves på ett samtal jag värkligen behövde men det kom inte..

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Cahira
8/4/14, 2:56 AM
#92

#91 Kram 🌺 beklagar sorgen. 

Hiss: Apache var inte rädd för Mikes bror. Han som var så livrädd för män!

Diss: En sån dag. Känner mig väldigt dämpad och nedstämd senaste tiden. Kan dock vara lyrican.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[JeanetteK]
8/4/14, 8:52 AM
#93

#91 Beklagar Rita. 🤗

#92 Vad roligt med Apache! 🎈

Rita-S
8/4/14, 12:42 PM
#94

Hiss: Senaste dygnet har finnen översvämmat mig med hur mycket han saknar mig och gärna skulle varit med mig. 
Diss: Han är inte med mig. 
Diss: Svärmor och sådan..
Diss: Ekonomi

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

FruJag
8/5/14, 9:34 PM
#95

Hiss: idag har vi hämtat hem en vovve. Helt plötsligt är vi alltså hundägare. Vi har tagit över en omplaceringshund pga allergi. :) Diss: katten avskyr hunden o fräser åt honom. Aldrig hört honom fräsa så. Han brukar inte bry sig om hundar, men de brukar å andra sidan inte göra anspråk på hans hus.

Ocensurerat, ärligt och precis som det är.  FruJag.blogg.se

FruJag
8/5/14, 9:34 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#96
FruJag
8/5/14, 9:34 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#97
Annons:
Cahira
8/6/14, 1:29 AM
#98

Men gud vilken fin hund! 😍

Katten vänjer sig, speciellt om du matar god mat på nån bänk nära hunden och de äter tillsammans. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[JeanetteK]
8/6/14, 9:07 AM
#99

#95 Stort grattis till hunden! Jag tror som Cahira att katten vänjer sig! Det gjorde våra ganska snabbt när vi skaffade hund. 🤗

Rita-S
8/7/14, 11:10 AM
#100

Hiss: svårt att se något.. måste väl vara att varje dag är en dag närmare att J kommer tillbaka

Diss: Det mästa just nu, jobbet, strul, pengar, ekonomi.. skit… trams.. fibro.. bah

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

[JeanetteK]
8/7/14, 12:06 PM
#101

#100 Kram till dig. ❤️

Hiss: Svärföräldrarna kommer och hälsar på några dagar. 🙂

Diss: Ångest. Hatar ångest.

Rita-S
8/12/14, 8:05 AM
#102

Hiss: Min flirt berättade i söndags att han älskar mig och vill bara ha mig i sitt liv! <3

Diss: Vi har golive på ny supportmodell på jobbet. Jag har inte tid att tänka på sådan nu, nu är det ju bara killen det gäller!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

[JeanetteK]
8/12/14, 8:55 AM
#103

#102 Grattis! 🤗

Rita-S
8/12/14, 10:02 AM
#104

Tack :D Det känns så surrealistisk!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Annons:
Rita-S
8/18/14, 8:37 AM
#105

Diss: 1 dag, 12 timmar, 13 minuter och 25 sekunder. 

Hiss: 1 dag, 12 timmar, 13 minuter och 25 sekunder!

(Det är så länge tills  han kommer hem!)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

FruJag
8/21/14, 7:26 PM
#106

Hiss: Jag får förlängt på jobbet året ut.
Jag har bloggat för första gången på evigheter.
Diss:
Disslistan just i detta nu skulle bli så lång o deppig att jag inte orkar ens börja knappt.
Men en stor diss, ikväll när jag gick för att mata kaninerna (som vi också tillökat familjen med i sommar förutom hunden), så låg den ena livlös. Jag vet inte vad som hänt och det känns skitjobbigt. Barnen älskar de där små kaninerna o jag med. Troligtvis var den sjuk redan från början, de var inte så stora när vi fick dem. Och det värsta är att detta egentligen bara var toppen på isberget just nu. Usch o fy o blä.

Ocensurerat, ärligt och precis som det är.  FruJag.blogg.se

Cahira
8/22/14, 3:25 AM
#107

Hiss: Jag hade ÄNTLIGEN min greencardintervju och jag tror det gick bra!

Diss: Jag måste på ultraljud imorgon och jag vill inte. :( 

Hiss: Jag lär få världens bästa födelsedagspresent i år verkar det som sedan jag fick min hund i förtid innan jag fyllde 18. Vad det är kommer jag lägga in bild på om det blir verklighet! ❤️

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Rita-S
8/22/14, 3:21 PM
#108

Hiss: Älsk är hemma!! <3

Hiss: jag har ledig från jobbet i dag. 

Diss: jag har ont. Bajs.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Cahira
8/25/14, 2:31 AM
#109

Hiss: Det blev tidig födelsedagspresent. 😍

Diss: Fyra timmar i bilen (aj….) och andra hästen skadade sig illa igår. Hon skar upp insidan låret på nåt vis och skar av en muskel och ett ligament. Hon är enormt grinig idag. :/

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[JeanetteK]
8/25/14, 9:01 AM
#110

#109 Så fin hon är Cahira! ❤️Hoppas andra hästen kryar på sig snabbt. Låter inte alls kul. 😕

Hiss: Lön. Lite egen, ensamtid idag, det har jag längtat efter. 

Diss: Så galet trött. Känns som att jag ligger efter både med allt som behöver göras och vila. Svår kombination.

[JeanetteK]
9/1/14, 3:35 PM
#111

Hiss: Sol och fint ute. 

Hiss: Orkade mer än jag trodde i helgen, jag kände mig nästan som "vanligt". 

Hiss: Min käre make börjar förstå hur han ska hantera min situation och känns som ett jättestöd nu. Är så glad för det. ❤️

Diss: Idag betalar jag priset för helgens bravader. Nacke, axlar och rygg gnisslar och värker. Händer och fingrar är helt hemska - det går som elektriska stötar i dom när jag tar i. Tröttheten håller på att däcka mig. Jag sa lite vårdslöst i lördags att "äh, jag kan ta en dålig dag, detta känns toppen"… mmmm… nja… kom ihåg denna dag framtida-jag snälla. 😟😴🤦‍♂️

Annons:
Nettan4
9/1/14, 9:36 PM
#112

Hiss: Har idag känt mig nästan smärtfri, kunnat röra mig ordentligt i varmvattnet Diss: Fått besked från reumatologmott i Uddevalla att de inte tar emot mig där pga att min värk inte låter som något reumatologiskt och att proverna de tog på mig var ua. Hiss igen: väntar med spänning till den 17 då jag ska till Gottfries kliniken för bedömning och utredning om det kan vara fibromyalgi

[Bettanbop]
9/2/14, 7:34 PM
#113

Hiss: Hade kort dag på jobbet i dag.

Hiss: Sonen kom hem och visade sig i dag.

Diss: Vaknade med en förkylning och en baksnuva.

Diss: Värk och obehagliga spasmer.

Cahira
9/3/14, 3:56 AM
#114

Hiss: Fick mitt greencard idag! 🥳

Hiss: Jag fick medicinering idag som troligen kommer bättra mitt liv enormt mycket gällande nåt annat än fibro! Gud, det kommer bli helt fantastiskt!

Diss: Huvudvärk. 

Hiss: Jag känner mig sjukt positiv, så positiv att jag orkar inte bry mig om värken idag!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[JeanetteK]
9/3/14, 8:34 AM
#115

#114 Men grattis!! Både till greencard och medicin. Är så glad för din skull! 🎈❤️🌺🤗

Cahira
9/4/14, 3:00 AM
#116

#115 Tack!! Medicineringen känns redan, dag 2! Jag är en person nu jag hade glömt att jag någonsin varit. Jag har fnittrat, jag har sjungt, fjantat runt, skojat, gjort miner och läten… åh, jag har haft en toppendag idag! 🤗❤️

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[JeanetteK]
9/4/14, 8:22 AM
#117

#116 Så underbart! 🌺🤗

[JeanetteK]
9/21/14, 6:01 PM
#118

Hiss: Söndagkväll utan måsten.

Diss: Aj aj aj… riktig skithelg. Är så trött på att ha ont. Gruvar mig för att veckan kör igång imorgon. Har sovit halva dagen och är allmänt väck. 😕😢

Annons:
Cahira
9/22/14, 4:06 AM
#119

#118 Kram! 🤗

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

FruJag
9/22/14, 4:18 PM
#120

Vad är det för medicin Cahira? Låter toppen att du redan känner av den! Diss: såååå trött idag. Själv med barnen o somnat ifrån dem flera ggr idag. :( Ettan har dessutom kissat ner sig 3 ggr hittils idag. Som nån slags protest mot frånvarande mamma.

Ocensurerat, ärligt och precis som det är.  FruJag.blogg.se

Cahira
9/23/14, 3:36 AM
#121

#120 Lyrica. Har varit på den ett bra tag nu och det funkar bra för mig. Men jag behöver fortfarande smärtstillande vid sidan om. Vet inte om vi behöver öka dosen lite till eller nåt. 

Hiss: Fint väder

Diss: Utmattad. :(

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[JeanetteK]
10/2/14, 5:01 PM
#122

Hiss: Har så många goa vänner bland både människor och djur. ❤️

Diss: Ont ont ont. Är så trött på att han ont. Blä vad jag känner mig gnällig just nu. 😕Ska ut och mata djur och jag sitter och drar ut på det och önskar att jag redan gjort det. Snacka om att slösa tid och energi på onödiga saker…😟 lika bra att bara gå ut och göra det. 🤪😉

Cahira
10/6/14, 7:41 AM
#123

Hiss: Jag har ett PSP! Mitt ex hade ett PSP som jag lånade jämt. Har fortfarande några spel i drömmen att ha ett PSP (playstation portable) och nu har det blivit verklighet! 😍

Diss: Jag är så djupt utmattad att jag vill bara gråta.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[JeanetteK]
10/6/14, 9:38 AM
#124

#123 🤗❤️

Cahira
10/7/14, 12:30 AM
#125

#124 Gulledu! 🤗❤️

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
[Bettanbop]
10/8/14, 10:45 AM
#126

Hiss: Jag har en ledig dag och bara ett måste i dag🙂

Diss: Ont i rygg, nacke som gett mig en nackspärr. Och trött, så trött😴

FruJag
10/9/14, 1:11 AM
#127

Hiss: Jag har gjort en ny hiss o diss tråd. Den finns här: http://fibromyalgi.ifokus.se/discussions/5435c4938e0e740459002f60-hiss-och-diss-nummer-6

Ocensurerat, ärligt och precis som det är.  FruJag.blogg.se

Upp till toppen
Annons: