Annons:
Etikettfibromyalgi
Läst 4929 ggr
Karolina-rullgardina
6/30/11, 1:46 AM

Gräslig värk i fötterna!

Kan inte sova för värken i benen och fötterna! Var på torget i em, gick där en timme och så helt plötsligt fick jag grymt ont i fötterna, som spred sig upp i benen och höfterna. När jag kom hem kunde jag knappt gå! och nu kan jag inte sova!

Någon som känner igen sig och har något tips på lindring?

Känner mig också orolig för att jag inte skall fixa att stå på benen i morgon, när vi skall ah examensfest för min äldsta dotter och hela släkten kommer hit!

Önskar mig en rullstol för en dag som denna! men önskar mest av allt att bli fri från all smärta!

Kram på er / Karolina Tungan ute

Annons:
[Maine]
6/30/11, 4:11 AM
#1

Visst känner jag igen detta med värken.. men min brukar börja i höften och gå neråt. Glad Sen har man ont i några dagar. Har tyvärr inget tips om lindring mer än en bra smärttablett (kanske värmedyna) så man kan använda kroppen som vanligt och inte snedbelasta på något vis som förvärrar.

IngelaK
7/3/11, 10:33 PM
#2

OM du har möjlighet - gå till en massageterapeut och få fotmassage. Eller ta hela benen på en gång. Jag går ett par gånger i månaden och det är en märkvärdig känsla när man går därifrån - liksom flytande ..

Mamma1975
7/4/11, 3:08 PM
#3

Hej Jag har inte fått diagnos men jag tycker det känns som höften går sönder då jag promenerar . Många säger att motion är bra men det gör så himla ont =(  Underbenet känns som ska gå av o slitas i stycken . Detta är otroligt jobbigt . Att få en diagnos verkar va svårt . Lider av detta varje dag och ingen verkar förstå mig . Man tappar hoppet att en gång ska jag bli förstådd . Men hur länge till ska jag orka stå ut . Händer värker fötter värker benen ryggen värker .Känner mig som 80 år med rullator . Kalla fötter ben armar händer . känns som fingrarna är som ispinnor . När jag blir stressad känns hela livet värre med smärta .

Känns skönt att jag inte är helt ensam =)

Ha en bra dag på er !!!

Bettan <:3)~

 

IngelaK
7/4/11, 8:04 PM
#4

MEN - jag vet vad du menar, för jag har haft precis samma värk. Gått hos olika ortopeder: Privata, Ersta och Södertälje sjukhus (3 olika). Ingen visste vad det var, fick i stället cortisonsprutor varje gång. Beklagade mig för min massör/ska på Telge Hälsocenter som efter ca 15 minuters diskussion med sina kollegor kom fram till vad det var!!! I höften finns en muskel som kallas PIRIS FORMIS. När vi blir äldre eller av annan orsak, krymper denna och spänner då över ishiasnerven, som ligger under! Kan säga att behandlingen blev rena tortyren. Så många svordomar har väl inte hörts mellan deras väggar, men Sandra (massören) var obeveklig. Jag vrålade och hon drog. Jag hade ju inte kunnat ligga på höger sida på flera år, men när hon var klar med tortyren rann det liksom het sockerdricka genom höften ner i vadbenet. Och efter en till sådan omgång, var piris formis utsträckt igen och jag kommer aldrig mer att behöva en cortisonspruta! Skrev ett brev till de ortopeder jag besökt och sa som det var, att efter en kort diskussion fick jag rätt sorts behandling på Telge Hälsocenter!!!!

Upp till toppen
Annons: