Annons:
Etiketterforskningnyheter
Läst 2965 ggr
pia63
3/17/11, 12:27 PM

Nytt om KBT

http://fibromyalgi.sitedirect.se/1/1.0.1.0/96/1/?item=art_art-s1%2F440

Äntligen -tycker jag- att nån inser att KBT inte botar allt och alla!

Har själv gått i olika KBT-grupper ( värk, vikt osv ) utan större resultat  och jag har kännt mej lite misslyckad på nåt vis när detta höjts så till skyarna och jag inte kommit till punkten "frisk , lycklig och arbetsför" Obestämd

Annons:
Ph77
3/17/11, 10:50 PM
#1

Jag har blivit mycket hjälpt och stöttad på ett fantastiskt positivt sätt. Gillar KBT nu men jag var väldigt skeptisk i början. Visst sjukdomen o värken försvinner absolut inte men tankesättet förändras och det är ovärderligt att ha en professionell människa som stöd. Jag har återupptagit mina "glädjeämnen" i livet och utan KBTn hade jag aldrig vågat försöka. Men som sagt det förändrar inte sjukdomen o problemen som kommer med den.

ph77

pia63
3/18/11, 8:10 AM
#2

Är ju så med "nya" terapier , att sjukvården höjer dessa till skyarna --till nästa "nya terapiform" kommer

Nån som t.ex minns primalskrik? *skrattar*

Problemet är att de inte ser att det som för tillfället är på tapeten inte passar alla !

Den allra "nyaste" ( mindfullnes eller kallas Här och Nu oxå ) har jag för många många år sedan börjat med och försöker leva efter , så gott det nu går .

Men det är ju superbra att just du hittade rätt med KBT

Alla måste ju finna sin väg

Vad jag vände mej mot var ju det att sjukvården tyckte att de hittat den som ska vara ett unirversalmetod !  Och har så gjort genom tidena med allt de kommit på……

Ph77
3/18/11, 9:02 AM
#3

Ja, allt passar ju inte alla med FM, vi är ju individer. Mindfulness gör jag också det hjälper också.

ph77

Upp till toppen
Annons: