Annons:
Etikettfibromyalgi
Läst 4416 ggr
Konstigabaralillajag
2008-08-06 22:23

Madrass

Jag behöver verkligen bättra på min förutsättningar för en bättre sömn. Har en urusel säng/madrass och har funderat på att köpa en tryckavlastande madrass. Hittade denna sidan på nätet men är det ngn som vet ngt om madrasserna?

Länk

Annons:
Rita-S
2008-08-06 22:42
#1

Det var dom jag skrev om lite tidligare, dom erbjuder madrass särskilt utvecklat för tryckkänsliga personer, feks med reumatism eller fibromyalgi :)

Själv har jag ingen erfarenhet från dom, men det jag har sett på forum är det många nöjda kunder både med och utan fibro. Jag vurderar faktisk att köpa deres rese-madrass så jag kan säkra min rygg även borta hos folk! :D

Själv har jag köpt sensus från Jysk, den va otroligt mycket bättre för min kropp enn Tempur eller Hästens, och jag ångrar inte jag köpte dom. Dock måste jag nog ha en lite mjukare bäddmadrass, funderar på att köpa en mjuk pufsig bäddmadrass att ha på.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Konstigabaralillajag
2008-08-06 22:49
#2

Ok. Vad kostade din madrass ungefär?

Rita-S
2008-08-07 08:32
#3

hm, sensus har jag för mig kostade från 1000-1500 för en 90X200 madrass och upp beroende på tocklek.Min kostade nog när 3000 kronor för jag valde den tjockaste, och sen köpte vi bäddmadrass med.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

linasvovvar
2008-08-07 11:28
#4

Jag har en ergotemp och jag ÄLSKAR den, min sömn har förbättrats otroligt mycket sen jag fick den. en madrass jag kan rekomendera !

Konstigabaralillajag
2008-08-07 11:50
#5

#4 Tack för ditt svar! Har du den som är för fibromyalgi? Funderar på att köpa två st ergotemp mjuk eftersom min sambo också har ont i ryggen av våra sängar… Har din man sovit på den madrassen ngn gång?

linasvovvar
2008-08-07 15:49
#6

#5 Han och våran grabb älskar också den madrassen, jag har en mjuk och den är underbar, kroppen slappnar av när man lägger sig. På vintern har jag värmedyna i sängen har du också det så kom ihåg att vända på madrassen för värmen kan göra att det mister lite sin förmåga så jag har en sommarsida och en vintersida.

Du har ingen kompis el så som har en sån madrass det är ju en ide att kanske provligga den innan, annars får du komma en sväng till skåne och prova min =)

Annons:
Anna-Klara
2008-08-07 16:56
#7

hmm får nog fundera på det där med ergotemp eller Sensus - måste också ha en ny :/

Konstigabaralillajag
2008-08-08 10:47
#8

#6 Hade du inte bott så långt från östgötska slätten så hade jag kommit hem och provlegat… :) Näpp, ingen kompis, vet ingen som har en sådan madrass.

Men jag beställde två st 90 cm igår förmiddag. de har ett erbjudande nu så vi passade på.

Vad bra att du skrev om detta med värmedyna för det hade jag inte haft en tanke på…

linasvovvar
2008-08-08 11:29
#9

#8 Det viste inte jag heller, men en kompis till mig tipsade mig om detta så nu har jag alltid en sommar och en vntersida !

Hoppas du blir nöjd med madrasserna och du kommer sova gott =0)

Konstigabaralillajag
2008-08-08 11:44
#10

#9 Jag sr fram emot madrasserna och hoppas på en betydligt bättre sömn. Vet du hur lång leveranstiden är? Hittade inget om det på hemsidan. Köpte inte via en representant utan via ergotemp´s hemsida.

Natali
2008-08-08 23:39
#11

Jag köpte en tempur madrass för att kunna sova bättre. Funkade hyfsat bra, vad jag minns. Köpte tillslut också en hel värmedyna för sängen. Det är himmleskt o få lägga sig i en varm säng.

Men nu har jag inte tempuren kvar. Vi tog 10 000 kr o köpte oss en ny säng för, en continental. Den är helt perfekt mjuk och bra. Vi har i omgångar tempurmadrassen, men jag sover faktiskt otroligt bra även utan den.

Så vill bara säga att en tunn madrass som tex. tempur kan hjälpa, men det bästa är faktikst att köpa en hel säng, om man nu, som vi, hade gamla slitna grejor.

Vet dock inte något om madrassen i fråga här.

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

linasvovvar
2008-08-09 11:20
#12

#10 Jag har för mig att det gick snabbt, en 5 arbetsdagar kanske. Men den som väntar på något gott väntar ALLTID för länge =0)

#11 Funkade detbra för dig med tumpur ??? Jag har hört att dom inte "funkar" under 20 grader el va det va och det är inte ofta man vill sova varmare än så !?

Konstigabaralillajag
2008-08-09 13:13
#13

#12 Då vet jag. De har sem tills måndag så jag får nog räkna med att de kommer om ca 2 veckor… men hoppas att de kommer tidigare .)

Annons:
Upp till toppen
Annons: