Annons:
Etikettfibromyalgi
Läst 12134 ggr
Zimba
2008-09-15 01:05

Aj i smalbenen.

Sedan några veckor tebax har jag fått sååå ont i smalbenen när jag gått o lagt mig, hade jag inte vetat bättre hade jag nästan trott att det va växtvärk, men vid 45 år så tror jag det e uteslutet. Tycker inte att jag ändrat på nåt speciellt, inga andra skor, eller mer el mindre prómenader med vovven. Men det gör skitont, har aldrig haft känning av sånt innan. Åh det e bara när jag lagt mig i sängen, aldrig annars.

Snälla nån mera som har detta el åtminstonne förklara.

Zimba har aj Gråter

Zimba medarbetare på fibro.

//Baloo forever

Annons:
Rita-S
2008-09-15 08:30
#1

Kanske du har stött borti nåt och inte märkt det? Jag har inte haft så föruten när jag dunsat borti nåt. Behöver inte ens få nåt blåmärke förens det gör ont hos mig ett bra tag. Rekorden är 4 veckor.. och mitt på låret.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

mongu
2008-09-15 09:20
#2

Det är inte mer som krypningar? För det kan ju göra ont med.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Zimba
2008-09-15 09:44
#3

Rastlösaben e det inte, för det vet jag hur det känns o äter medecin mot, o stött emot nåt tror jag inte heller. Ev om det e höstväder känningar, inte vet jag men ont gör det.

Zimba medarbetare på fibro.

//Baloo forever

Pisan
2008-09-15 16:40
#4

Inflammation i benhinnorna? Eftersom vi har fibro så kan ju sådant där helt plötsligt bara dyka upp. Helt utan anledning.

Gunbritt75
2008-09-15 17:10
#5

Hej Jag har ett flertal gånger haft ordentligt ont i smalbenen fast jag inte gjort något speciellt det kan sitta i flera dagar och känns nästan bara när jag ligger ner.

Bigblomman
2008-09-15 20:49
#6

Benhinneinflammation?

Annons:
[Tassy]
2008-09-16 03:32
#7

säger som de andra - benhinneinflammation? det har jag titt som tätt och känner igen mig precis.

Zimba
2008-09-16 23:18
#8

E det nån som kan berätta mer om benhinneinflammation, vad man ska göra el inte, behöver man gå till läkare etc. Vad det beror på osv.

Tacksam för alla svar

Zimba

Zimba medarbetare på fibro.

//Baloo forever

Tatsja
2008-09-17 08:07
#9

#8 Har du ont i rygg och på låret också? Det har jag och då är det ischias. I kombination med fibrovärk.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Zimba
2008-09-17 12:08
#10

tatsja: Nä det har jag inte, vet vilket elände det e för mamma har det o jag har vekligen sett henne lida samt att hon har diskbråck. Eller jag rättar mig själv, ont i ryggen har jag ofta eftersom jag har fibro o e envis o kan själv. Men låren, nej.

Zimba medarbetare på fibro.

//Baloo forever

Tatsja
2008-09-17 14:50
#11

#10 Lider med din mor, vet hur det är. Har klagat över min rygg i nästan 10 år och först förra året fick jag göra magnetröntgen. 4 discbrock, 2 krossade kotor, cysta på vänster sida där ischiasnerven går ut. Har pratat om att få operera mig och fick till svar att då måste jag skriva på ett papper. Sannorligheten att jag blir förlamad från midjan och ner är 70%. Så jag går med smärtorna istället. Var glad att du inte har det. Gör så ont. Ischiasen går från vänster sida hela vägen ner till stortån. Det räcker inte med de skador jag redan har.

Du har kanske samma motto som mig. Jag kan allt, fast en del saker tar lite längre tid. Flört

Kram på dig

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Pisan
2008-09-17 15:33
#12

Zimba: Testa med att smörja in smalbenen med Voltaren gel ett par ggr om dagen i nån vecka.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Benhinneinflammation

Hoppas det blir bättre snart.

Kramis!

Pisan Glad

Anna-Klara
2008-09-17 18:51
#13

När jag får så ont i benen är det enda som hjälper lätt lätt LÄTT massage och högläge…

Annons:
SussiF
2008-09-17 23:55
#14

Jag har också ont i smalbenen……. trodde det bara skulle vara så ett tag men det har nog suttit i något år vid det här laget….. Av någon underlig anledning så förtränger man hur länge man har haft ont på det eller det stället. Gör ni andra också det? Det är vissa problem då läkarna vill veta hur länge man har haft ont si eller så….. Vad svarar man då?…. Njae… det är väl några månader, kanske mer, brukar dom få till svar. Åter till smalbenen! Värken är nästan outhärdlig ibland och där i mellan rätt så skapligt. Det värsta som finns är då Saga, min 4-åriga dotter, kommer klängandes och kryper på mina ben!! Det är nästan så man slänger henne i väggen! så ont gör det då! annars räcker det med att katterna eller någon av hundarna försöker smyga upp i knät, jag brukar halvligga i soffan. Smalbenen är jätteömma, känns som…… jaa, jag vet inte vad! ont gör det i alla fall! Den kanske är åldern :-) Jag är 44……..

Bit ihop, förhoppningsvis går det väl över någon gång (hoppas jag)

/Sussi

lightseeker
2008-09-18 01:21
#15

jag har också värk i smalbenen, som kommer och går, jobbigt värre. När värken väl är där, så har jag svårt att gå långa sträckor, det värker så.

Jag har tom. hamnat på akuten för det, fick en morfin spruta, som skulle hålla i 12 timmar, den höll bara i 2 timmar, tyvärr.

Dom misstänkte gallsten, men ingen kunde förklara min fruktansvärda benvärk.

Jag har haft åderbråck som har gått ner i knävecket under min senaste graviditet, för 12 år sedan, djupa åderbråck kan tydligen göra så ont, men varför komma när man har gall-besvär?

Zimba
2008-09-18 02:02
#16

Tyvärr så tål jag inte voltaren i någon form. Men jag får bara ont när jag gått o lagt mig inte annars, fast det kanske e för att man slappnar av eller nåt????

Japp, jag e såååååååååå enveten, ska ALLTID klara mig själv, det vill vääääldigt mycke till innan jag ber om hjälp.

Jodå det med att förtränga smärtan e jag bra på eller så e det så enkelt att man e van att det ska va så Obestämd

Zimba medarbetare på fibro.

//Baloo forever

Tatsja
2008-09-18 10:02
#17

Det finns en annan salva. ZON, den ska också smörjas in och den går ner och bedövar.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

angelica75
2008-09-18 21:04
#18

ser att det är fler som har ont i smalbenen. Ibland blir det kramp eller som sendrag.

Mvh Angelica

voff på er värd för jack russell terrier

Pisan
2008-09-18 23:53
#19

Zimba; Arnikasalva kan funka. Weleda har sådan, finns i hälsokosten. Men du kanske redan provat?

Zimba
2008-09-19 02:22
#20

Nä, jag har inte testat nån salva men det va kanske ingen dum idé. Nu e det bättre i benen, peppar peppar.

Skönt att inte va ensam iaf.

Zimba medarbetare på fibro.

//Baloo forever

Annons:
feiner
2008-09-20 12:20
#21

Det är svårt med mediciner, för mig dämpar alvedon lite och annat låter jag bli.

Har en snäll sambo som masserar och åter masserar på alla ställen som ömmar. Sätter han sig i soffan så går det ofta på ren automatik att han tar mina fötter och knådar hehe. Jättesnällt.

Denna helgen är han bortrest och jag har ont i mina handleder, suck. Drejar och hanterar lera på flera sätt på jobbet nu och det belastar dem utöver det vanliga.

Jo tigerbalsam, inte apotekets utan en sån där dundervariant jag köpt i en kinesisk butik styker jag på lite här och där och det känns bra i kombination men sambons lätta knådande.

Upp till toppen
Annons: