Annons:
Etikettfibromyalgi
Läst 17079 ggr
pluttigs
2009-04-14 11:02

Öm i hårbotten!

Hejsan jag är ofta öm i hårbotten speciellt runt öronen och mitt på huvudet, har som triggerpunkter i skalpen, när jag har ett skov av mer värk har jag mer ont i hårbotten och det susar i mitt västra öra så jag kan bli tokig, + spända värkande axlar och skuldror! är ni fler som känner likadant?

En fråga till, när jag har ett skov brukar jag även blöda från tandköttet, jag är jättenoga med mina tänder, och får beröm av min tandläkare, har även tagit prover för att kolla blodet men det visade inget, jag undrar om detta blödande kan höra till fibron??

Tacksam för alla svar!! sköt om er!!

Annons:
Virvelvinden
2009-04-14 12:06
#1

Jag håller med dig! Är också öm i hårbotter. Sen när jag har sämre dagar kan minsta kvissla göra göront! Sitter den då på ett mindre smidigt ställe, typ mellan skinkorna blir det nästan outhärdligt.

Har också märkt att om jag kliar mig på ett ställe så ömmar det efter och gör riktigt ont! Liksom eftervärker.Helt sjukt!

Det där med tandköttet har nog med det stora hela att göra . Är man inne i en värkperiod gör allt ont. Hörde nån stans att vi har tre ggr så ont som andra, och det tycker jag stämmer så bra. Alltså att det onda gör 3grr så ont. Inte undligt ömt tandkött blir ont!!

Just nu är jag inne i en, jag vill inte säga värkperiod, men en svag period. Jag är orkeslös, matt, känns som kolsyra i armar och ben. Orkar inte företa mig nåt och om jag gör nåt blir jag trött direkt.

Uj uj uj……

amswart
2009-04-14 14:56
#2

Känner också igen det med öm hårbotten Obestämd. Inget vidare… Du nämner sus i öronen… så har jag också, mest när jag är trött men ändå… Jag har tinnitus men sen nästan vibrerar det i öronen när någon pratar med mig när jag är trött (och inne i en dålig period). Det känns ungefär som vibrationerna som blir när man gäspar :-S.

Skumt, men det skulle vara skönt om man visste att det hade med fibron att göra… då slipper man oroa sig för att man har nåt annat konstigt hahaha

Virvelvinden
2009-04-15 15:08
#3

På mig vibrerar det också eller pulserar, kanske mer. Särskilt om jag har en telefon mot örat. Nu är vi inne på detta med strålning igen, som jag känner av.

pluttigs
2010-02-01 19:15
#4

Tack för era svar! nu i veckan som var hade jag ett jobbigt hud ömt skov, tom ansiktet värkte :(  men det är tryggt att vi har varandra att be om hjälp när alla konstiga symtomer dyker upp, sedan helgen har jag vansinnigt ont i  alla triggerpunker i nacken/huvudet :( o magen är knasig, åkte på urinvägsinfektion nu oxå :( har aldrig haft det, tycker att sedan jag fick fibro är jag sjuk hela tiden… kan det stämma har ni det så???

pluttigs
2010-02-15 13:24
#5

puttar lite :)

Upp till toppen
Annons: