Annons:
Etiketterforskningnyheter
Läst 3965 ggr
[Myy2000]
8/23/10, 5:00 PM

allergi-värk

Mina barn har alla haft problem med att de fått ont imagen av mjölk. Nu när jag fick mitt senaste barn upptäcktes det att hans svåra kolik berodde på mjölkproteinsallergi.

Min näringsfysiolog säger att mjölkproteinsallergi inte växer bort med åldern utan bara ändrar uttryck. Det kan med åren visa sig som värk och trötthet istället. Jag får själv ont i magen om jag dricker ren mjölk och funderar på att undvika mjölkprodukter helt för att se om det påverkar värken och tröttheten.

Har ni haft kolik som bebisar också? Skulle vara intressant att se om det finns något samband.

Annons:
Rita-S
8/23/10, 7:53 PM
#1

Nej ingen kolik eller problem med magen pga mjölk här iaf!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

TjockaBerta
8/24/10, 1:10 PM
#2

Inga problem här heller. Jag dricker massor av mjölk varje dag. (Kanske det är därför jag har ont! Skrattande)

>>>Malum domesticum<<<

[Myy2000]
3/31/11, 3:13 PM
#3

Det blev en väldig skillnad med värken!! Numera äter jag inga mjölkprodukter alls och ledvärken är som bortblåst. Svullnaden i kroppen är också borta. Men så fort jag fuskar och äter något med mjölk i så kommer symtomen tillbaka.

Kanske kan vara värt att pröva?Glad

TjockaBerta
3/31/11, 9:31 PM
#4

Det känns tyvärr omöjligt för mig att avstå från att dricka mjölk. Allt annat kan jag avstå från utom det. Jag har provat kortare tid 3-6 månader att vara utan mjölk men det är sååå svårt.

>>>Malum domesticum<<<

[Myy2000]
3/31/11, 9:39 PM
#5

#4 Äsch, så synd! Flört Jag älskar ost och trodde att det skulle vara omöjligt att vara utan, men det gick rätt bra ändå. Men du kanske inte har någon mjölkproteinsallergi heller, om du inte märkt någon skillnad på så pass lång tid. Det kanske är något annat som du är överkänslig mot?

Rita-S
3/31/11, 10:41 PM
#6

jag har provat ett halvår som totalvegan och då avsto jag från alla mjölkprodukter utan undantag. Värsta halvåret i hela mitt liv, aldrig aldrig aldrig mer! inte för min del inte.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Annons:
Upp till toppen
Annons: